I mange virksomheder er det en office manager, der står for frokostordningen, da denne rolle typisk varetager administrationen og sikrer den daglige drift på kontoret. Derfor er det typisk også denne rolle, der fungerer som bindeleddet mellem virksomheden og eksterne leverandører, f.eks. leverandører af frokostordninger.
Er du office manager, og skal du administrere virksomhedens nye frokostordning? Så fortvivl ikke. Her får du 4 gode råd, der gør processen nem og gnidningsfri.
1. Hensyn til medarbejdernes kostpræferencer
Der findes mange forskellige kostbehov, præferencer og allergier, som er vigtig at tage hensyn til, når man vælger og administrerer frokosten på arbejdspladsen. For at sikre, at der bliver udvist de rette hensyn til medarbejderne, er det derfor vigtigt som office manager at kortlægge medarbejdernes præferencer samt allergier. En effektiv måde at gøre dette på, er ved at udarbejde et simpelt spørgeskema. Du kan læse mere om, hvordan du udarbejder et spørgeskema samt anvender data til at tage højde for medarbejdernes behov her.
2. Valg af leverandør
Markedet inden for frokostordninger er stort, og som office manager kan det være både uoverskueligt og meget tidskrævende at gennemgå alle udbydere for at finde den rette løsning. Valget af frokostleverandør kan derfor ende med at tage unødig lang tid. En god, nem og tidsbesparende løsning er derfor at indhente 3 frokosttilbud via frokostordninger.dk, Her sørger vi for at præsentere jer for tre uforpligtende tilbud på frokostløsninger, som matcher behovene. På den måde slipper du for besværet med at researche hele markedet og kontakte udbydere for at få tilbud.
3. Hold budgettet
Som office manager skal du typisk holde dig indenfor et fastlagt budget, der er klar defineret på forhånd. For at sikre, at du holder dig inden for budgettet og få mest muligt ud af det, kan det også være en god idé at indhente tilbud via en tilbudsplatform som frokostordninger.dk. Da leverandørerne ved, at de er i skarp konkurrence, vil vi derfor præsentere jer for de bedste priser for den ønskede frokostordning, hvilket sikrer en økonomisk fordelagtig løsning.
4. Fleksibilitet
For at minimere madspild og unødige omkostninger er det vigtigt, at du som office manager er opmærksom på muligheden for fleksibilitet. Det inkluderer muligheden for at afmelde kuverter i ferieperioder samt bestille ekstra, når der afholdes møder. Mange leverandører tilbyder denne fleksibilitet, så du nemt kan tilpasse bestillingen efter behov. Det kan være meget fordelagtigt at være opmærksom på dette.
5. Sikre tilfredse medarbejdere
Som office manager, der administrerer frokostordningen, er det også vigtigt, at medarbejderne er tilfredse med frokostordningen. En frokostordning er nemlig en værdifuld medarbejdergode, der bidrager til og understøtter et sundt og godt arbejdsmiljø.
For at måle tilfredsheden kan du benytte flere metoder, såsom medarbejderundersøgelser, løbende feedback og observation. Dette giver indsigt i medarbejdernes ønsker og behov, så frokostordningen løbende kan tilpasses og optimeres.
Hos frokostordninger.dk er det muligt at skifte leverandør uden det store besvær med kort varsel. Så skulle I få lyst til at prøve en anden frokostordning, kan det hurtigt blive effektueret.
Læs mere om, hvordan du måler effekten af en frokostordning her.